14021656_629313350577776_6495510560088831044_n-300x187

הניהול החדש

אני מתחדשת באתר חדש, המציאות משתנה במהירות, מול העיניים שלנו, וזה דורש שינוי דיסקט ופרדיגמה בניהול. מנהלים שאינן מבינים את זה – מפחיתים ערך במקום להוסיף אותו לארגון ולצוות שלהם. כתבה על הניהול החדש – היא הבסיס לספר שלי שעומד לצאת לאור בהוצאת מטר

המהפכה התעשייתית הרביעית

לפי קלאוס שוואב, מייסד פורום דאבוס (World Economic Forum)  אנו מצויים בעיצומה של המהפכה התעשייתית הרביעית. המהפכות התעשייתית הקודמות הביאו את מנוע הקיטור, החשמל, והטלה-קומוניציה, המהפכה הרביעית, כך הוא טוען, תמזג בין הפיסיקלי, הדיגיטלי והביולוגי. המשמעות היא שהטכנולוגיות הולכות ומטשטשות את הקווים בין העולמות, ובעתיד – את האנושיות שלנו.

חלק מהמהפכה הרביעית הוא קצב שינוי גובר והולך, המחייב בחינת שינוי פרדיגמה בכל תחום. שינוי פרדיגמה אדיר מתרחש ברפואה, בחינוך, בעסקים. חלק מקורו בהפיכת העולם לדיגיטלי, ובמקביל בהיווצרותן של Deep Technologies, לדוגמה מציאות מדומה ורבודה, מהפכת הגנום האנושי, או צילום תלת מימד. הפיתוחים הטכנולוגיים בעל אחד מהתחומים, וכמובן השילובים וצירופים ביניהם, יוצרים מפץ של שינויים, עולם ממהר – שמחייב את כולנו ללמוד להאט. .

חיבורים בין הטכנולוגיות הללו הם אינסופיים, כל הללו יוצרים את טשטוש הגבולות בין הפיסיקלי לדיגיטלי לביולוגי, לדוגמה ראו החברה שמקים היזם אילון מאסק.

ויש רק שני סוגי מנהלים – שמבינים את זה, או שחיים בעבר.

שינוי פרדיגמה בניהול – בעקבות המהפכה התעשייתית הרביעית:

 

 

Screenshot_2016-11-11-06-17-28

ניהול בעולם ‘ממהר’ מחייב כמה עקרונות:

  1. ראשית חכמה להבין שיש שינוי פרדיגמה בעולם, ולכן גם בניהול.
  2. שנית לנהל פחות: מנהלים צריכים לנהל פחות ולתת הרבה יותר אוטונומיה לאנשיהם, יחד עם גבולות מיקוד וכמובן תמיכה להצלחה שכוללת כלים וליווי.
  3. לבחון עצמכם שוב ושוב, ואת הנחות העבודה הכי עמוקות שלכם, במטרה להשתפר כל הזמן. חשוב גם להיות מוכנים לשחוט את כל הפרות הקדושות:ריבוי הפסקות לטיפול במיילים והודעות?מדיניות הסתרת שכר בחברה? לא תמיד נכונההגבלת ימי חופש בארגון? גם היא כבר די פסהמתן משובים על כלי מובנה? הגיע זמן לבחון מודלים חדשיםאת כל הללו אומר פרופ דיוויד ברקוס בספר הניהול שלו Under New Management
  4. לחדש באפקטיביות
  5. לדאוג לרווחה ולאושר של העובדים שלכם: תרזה אמבילה וקרמר מצאו בספרם עיקרון ההתקדמות  שיום אחד שבו מצב הרוח חיובי מאוד בעבודה מעלה את הפרודוקטיביות למשך יומיים, אבל יום בו העובד מרגיש רע מוריד אותה למשך 3-4 ימים, קרי גם אם אצלכם לא מונה סמנכ”ל אושר – כל מנהל ומנכ”ל צריך לחשוב על האושר של העובדים, ובעיקר לתת להם לעבוד, ללוות אותם, וליצר להם מה שיותר אפשרויות להצליח.
  6. להיות שועלים וקיפודים: להתמקד כל הזמן, ומצד שני להרחיב אופקים ופרספקטיבות.
  7. לנהל עם תשומת לב

ואגב ניהול בעולם דיגיטלי מחייב צמצום הסחות דעת, “מולטיטסקינג” עולה לנו כעשר נקודות IQ! כך טוען ד”ר רון פרידמן, בספרו, ראו בכתבה על ניהול בעולם דיגיטלי.

כל הללו ועוד יסייעו לכם להיות מנהלים מוסיפי ערך ולא מפחיתי ערך, כמו שאומרת ליז ויצמן בספרה הנפלא- Multipliers, ראו סרטון בסוף הכתבה. Multipliers: How the Best Leaders Make Everyone Smarter

.

מעבר לאתר החדש אני מתרגשת לשתף שספרי בנושא ניהול צוותים מנצחים (שם לא סופי) התקבל להוצאה לאור בהוצאת מטר המכובדת, ומתוכנן לצאת לאור בסוף 2018.

מוזמנים להזמין הרצאה בתשלום מותאמת לכם ולארגון שלכם

 

איתכם ובשבילכם

ד”ר מיכל חמו לוטם

ספטמבר 2017

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*