LutherKing

ארגוני חיזוק ממשל

ארגונים הרוצים לפעול לקידום ממשל איכותי ואפקטיבי ולקידום המשילות:

  1. מע”ש – לחיזוק והתחדשות המגזר הציבורי
  2. מעוז סיל פועל לקידום חוסנה החברתי-כלכלי של מדינת ישראל ע”י איתור, הכשרה, רישות והאצת מנהיגים מחוללי שינוי, ממלכתיים וערכיים.
  3. המכון הישראלי לדמוקרטיה
  4. המכון למנהיגות וממשל בג’וינט ישראל
  5. מכון מנדל למנהיגות חינוכית
  6. המרכז הישראלי להעצמת האזרח
  7. מרכז רבין – המכינה לשירות הציבורי

יחסי ממשל – חברה אזרחית: שקיפות, ממשל זמין, ממשל פתוח, ממשל מאפשר ועוד

  1. הסדנה לידע ציבורי: פועלת להגברת השתתפות ציבורית בישראל, על ידי איסוף, פתיחה והנגשה של מידע שמצוי ברשותם של גופי ממשל ומגזר ציבורי. באמצעות טכנולוגיות מתקדמות וקוד פתוח, מפתחת קהילת המתנדבים והפעילים שלנו מגוון כלים המאפשרים להפוך את המידע לידע ובכך להעצים את החברה האזרחית ואת נציגי הציבור
  2. אנו: ארגון לשינוי חברתי, הפועל לחיזוק הדמוקרטיה הישראלית, קידום סוגיות חברתיות וכלכליות והעשרת השיח הציבורי, באמצעות אקטיביזם תקשורתי ודיגיטלי
  3. ממשל פתוח – שיתוף הציבור בנושאים משולחן הממשלה.
  4. דוח ממשל פתוח – שותפות ממשל פתוח – דו”ח עמידה ביעדי תכנית הפעולה 2102-2102.
  5. סוגי קשרים ממשלה – חברה אזרחית, סקירת ספרות.
  6. סקירת ספרות בנושאי ממשל – חברה, כולל התיחסות לממשל זמין, ממשל פתוח, ממשל מאפשר וממשל רספוניסיבי.

הגדרות:

  • ממשל פתוח: מדיניות הממשל הפתוח מבקשת לרתום טכנולוגיות תקשורת חדשות ליצירת דרכי תקשורת בין הממשל לאזרחים, ולניצול היתרונות החברתיים והכלכליים הגלומים במידע השלטוני.
  • ממשל זמין: מערך ממשל זמין פועל להקמת תשתיות כלל ממשלתיות שמסייעות למשרדי הממשלה להעניק שירותים לציבור במגוון ערוצים, תוך צמצום הבירוקרטיה וייעול תהליכי העבודה בתוך המשרדים. על פרויקט ממשל זמין בויקיפדיה.
  • ממשל מאפשר: המושג ממשל מאפשר (enabling government) מבטא את האוריינטציה המשתנה של מדינות  – מאספקת מלוא הזכויות החברתיות והשירותים למתן תנאים לרווחת האזרחים. זוהי מדיניות חברתית המטילה את האחריות לשיפור מצבו של הפרט עליו ועל המדינה במשותף. באמצעות ארבעה מהלכים: הפרטת שירותים, הפחתת ההוצאה ציבורית למשל ע”י דגש על מניעה, מעבר ממדיניות רווחה לקידום תעסוקה ויצירת לכידות והון  חברתי. רוב המדינות המתועשות כיום, כולל ישראל דוגלות בממשל מאפשר, המחייב חברה אזרחית רחבה וחזקה.

מאמרים שלי

באתר יש מעל 60 מאמרים בנושאי ממשל ומנהיגות ציבורית, כולל על הדרג הנבחר, הממונה, על המבנה הממשל ועוד. ממליצה לחפש בקטגוריה ממשל. טעימה מהמאמרים:

  1. מי מנהל את המדינה?
  2. המלצות מפתח לממשלה ולשרים החדשים
  3. התפקידים הייחודיים של הממשלה בישראל
  4. הדרג הפוליטי והדרג הממונה בממשלת ישראל
  5. נבחרות של מנהיגים
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*