איחולי שנה טובה – תשע”ו

שנה של אימפקט

לפני זמן מה שאל אותי קולגה איך אגדיר עצמי במילה אחת בלבד, האם ניהול, אולי יזמות או הובלת שינויים. הרהרתי קצת ואמרתי שנכון להיום הייתי בוחרת להשתמש במילה השפעה. באנגלית יש לזה מילה מדויקת יותר – אימפקט.

נזכרתי בזה כשהחלתי לכתוב את ברכת השנה הטובה הזו. חשבתי על הדברים המניעים אותי. לכולנו בני האנוש יש שאיפות ותשוקות שמנהלות את חיינו. התשוקה והרצון הן המושלות בנו ומניעות אותנו קדימה, וכל השאר – בא אחר כך. אנו משתוקקים לאושר ולעונג, רצים כמוכי סומא אחר הכוח וכל נגזרותיו (כסף, תהילה, כבוד, פרסום), וכמהים למשמעות.

את שלושת הללו – התשוקה לאושר, השאיפה לכוח והרצון למשמעות – אנו גוזרים לעשרות סוגי “מנועים”, המוני תשוקות המפעילות כל אחד ואחת בתמהיל שונה. יש אחד שהתשוקה לכסף מנהלת את ימיו ולילותיו והוא רואה בו את הביטוי האולטימטיבי לכוח בעידן הקפיטליסטי, שניה משתוקקת לידע ותחצה את העיר עבור ספר חדש, שלישי אוסף משהו באדיקות, הוא יעקב אחרי כל פריט חדש ימספר את האוסף שלו וירכוש התמחות מעמיקה יותר ויותר, ורביעית מכורה להשפעה.

הרביעית הזו היא אני… ואני בחברה טובה – היכולת להשאיר חותם וליצר אימפקט היא צורך עמוק המניע רבים. זו הסיבה שאנשים משקיעים בילדיהם, וכמובן משפיעים באמצעות פעילותם. זה יכול להיות במעשים קטנים של חסד, או בקריירה רצופה השפעה באמצעות תפקידי ניהול, חיים של עשייה חברתית אקטיביסטית או יזמות חוזרת ונשנית.

יותר ויותר בני אדם כיום מחפשים משמעות והשפעה, ומפתחים דרכים יצירתיות להשפיע לטובה וליצר אימפקט, למשל באמצעות השקעות חכמות, פיתוחים טכנולוגיים, ואינספור הדרכים שהקידמה מאפשרת.

אאחל לכולנו שבשנה הבאה נמשיך להשפיע לטובה, במעשים גדולים כקטנים, עם תשומת לב, כסף, או הקשבה ומילה טובה. שנשפיע המון או רק קצת בכל יום, שנייצר אימפקט שיעשה את העולם מעט יותר טוב ממה שהיה אתמול.

שנעשה שנה טובה,

שלכם ובשבילכם

ד”ר מיכל חמו לוטם

inspiration-again-1383682-1024x768

קצת השראה לשנה החדשה

 

 

1 תגובה
  1. כרינה ובר
    כרינה ובר אומר:

    מיכל, נתת פה רשימה מאוד מכובדת של אופציות ואני מודה שקצת קשה לבחור. אבל כשאני נכנסת עמןק יותר לתוך ליבי, אני יודעת בוודאות מה הבחירה שלי- השפעה. זה ללא ספק אחד מהמנועים הכי משמעותיים בחיי. זה לא בא ממקום כוחני או מהאגו שלי, אלא מהבנה עמוקה של החשיבות של השפעה של כל אחד אחד ממנו על העולם. עכשיו כדאי רק לבחור איזה סוג של השפעה אנחנו רוצים.
    הבחירה שלי במקצוע האימוןף פתיחת הבלוג שלי, הנחיית מדיטציה וקבוצות- כל אלו הם הצורה שנלבשה על פי מידות ההשפעה שבה אני רוצה.

    כשאני מסתכלת על האפשרויות של זנב ושיגעון- שניהם עובדים יחד עם ההשפעה והאימפקט. יש כל כך הרבה דרכים להשפיע והיופי בזה שכל אחד יכול למצוא את האופן המיוחד שלו לעשות זאת.

    אני רוצה בהזדמנות זאת לומר שההיכרות איתך, היא ללא ספק אחד הדברים הכי משמחים שקרו לי השנה ואני מאחלת לנו המשך שנה פוריה בקהילה שלנו ובכלל.

    שנה טובה 🙂

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*