הסוד טמון באנשים - ניהול עם משמעות

ניהול עם משמעות – הסוד טמון באנשים

לפני כמה זמן ניסיתי להבהיר לעצמי מה השתנה, זה היה בשיחה עם חברה קרובה במיוחד. אמרתי לה “פעם הייתי ממוקדת במשימות, במטרות, בעשייה, היום אני ממוקדת יותר באנשים, באמת מתעניינת בהם, לעומק”.

ואז זה הלם בי – תמיד הצלחתי בניהול כשבניתי צוותים מנצחים, אבל המיקוד שלי השתנה. פעם העניין שלי בצוותים היה כיוון שהם נועדו לקדם את יעדי הארגון ומשימותיו העיקריות. היום – עצם קיומה של קבוצה אנשים שמדברת ולומדת; נהנית ופועלת ומקדמת יחדיו משימה – נראית לי מטרה ראויה, וזה חלק מהתוכן שממלא את הכותרת “ניהול עם משמעות”.

“מנהלים גדולים ממוקדים באנשים ובמשימה באותה המידה”

נזכרתי בשיחה הזו כשהבטתי על סיפרו החשוב של מורט מנדל – “הסוד טמון באנשים“. אני בוגרת של בית הספר מנדל למנהיגות חינוכית, ולנגד עיני עלתה דמותו החכמה של המייסד הקשיש (מנדל עבר מזמן את שנתו ה – 90) ואיש העסקים החריף, אחד משלושת האחים הפילנתרופים לבית מנדל. בבת אחת נעשיתי בטוחה שמנדל כאיש עסקים צעיר בתחילת דרכו היה גם הוא ממוקד הרבה יותר במשימה. סביר מאד להניח כי כשהוא היה בן 30, לפני מעל 60 שנים, הוא לא היה מוציא ספר בשם הזה, אולי הוא היה קורא לו “הסוד טמון בפוקוס” או “הסוד טמון במטרה”.

עם השנים, והבשלות הניהולית מנדל, כמו רבים אחרים, הבין כי הסוד טמון באנשים.

אבל השינוי האמיתי שאני חווה הוא לא בהבנה הזו. הוא ביכולת להבין שהאנשים חשובים עבורי לא פחות מהמשימה, גם כשמדובר בשליחות גדולה כמו הצלת חיי ילדים או עתיד מדינת ישראל.

חג סוכות הוא בדיוק חג של קהילות, חבורות ואנשים (אושפיזין), שיושבים יחד בסוכה, ועושים חיים. הסוד לחיים מלאי אושר ומשמעות טמון באנשים שסביבנו, שיהיה חג סוכות שמח ומלא אנשים אהובים לכולכם…

שלכם ובשבילכם

ד”ר מיכל חמו לוטם

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*