יום הולדת לבלוג מנהיגות ואושר

גלגולי מנהיגות ואושר – הבלוג חוגג 3 שנים

חברים יקרים,

לפני כמה שנים פיעם בי חזון – חשבתי שמנהיגים בכירים יוכלו להבטיח את עתיד ישראל, בתנאי שיעבדו ביחד. החזון הזה הוליד שני דברים נפלאים. את המכון למנהיגות וממשל בג’וינט, ודבר נוסף…

הבלוג שלי, ‘על מנהיגות ואושר’ שחוגג ממש עכשיו יומולדת שלוש.

כהרף עין עברו שלוש השנים הללו, בהן הוא עבר גלגולים ומטמורפוזה עיצובית, צבר קהילת קוראים ומגיבים שלא מפספסים, והיום הוא פעוט בן שלוש שמח ויציב על שתי רגליו, ומהווה לי מקור גאווה סקרנות ועניין.

הסיבה שקראתי לו “על מנהיגות ואושר”  הייתה כי הגעתי למסקנה שמנהיגות צריכה לשאוף למקסם אושר למרב הציבור.

מנהיגות, אושר ועתיד מדינת ישראל

היום אני מבינה שיש כאן עוד ממד עמוק – מה הטעם במנהיגות, בהובלת שינויים חברתיים וציבוריים, בכהונה בעמדות ניהול, בכוח כבוד ומעמד – אם בדרך מאבדים את הדברים החשובים בחיים, המשמעותיים, שגורמים לנו להיות מאושרים.

במהלך שנים הללו היכרתי אתכם – הישראלים הנפלאים והמדהימים. התיידדתי עם פוליטיקאים בכירים, פגשתי יזמיות ויזמים חברתיים ופעילים קהילתיים מרגשים, ונכנסתי לעולמם של תורמים ופילנתרופים יהודיים בעולם כמו גם נשות ואנשי עסקים ומנהלים בכירים, וכמובן מנהיגים רוחניים.

יש דבר אחד משותף לכולנו – אנחנו עסוקים, בין היתר, בעתיד מדינת ישראל.

יצאתי מחוזקת ואופטימית – התברכנו בהון האנושי המופלא ביותר שיש – המשבר שרבים חווים אינו באיכות המנהיגות. יש לנו מדינה מורכבת, מצליחה עד אין קץ מחד ומלאת סיכונים מאידך, מדינה בסכנה.

מה הספקתי בשנים הללו?

בשלוש השנים הללו כתבתי 100 מאמרים, ובנוסף 30 ‘קצרצרים’, שכולם מיועדים עבורכם – אנשים שרוצים לשנות לטובה – במדינה, בקהילה, בארגון שלהם, ועוסקים בניהול והובלת שינויים מתוך משמעות שליחות ואושר (אושר יחסי, הרי אושר גם הוא איננה מטרה בפני עצמה).

אני מזמינה אתכם לקרוא כאן באתר ‘מנהיגות ואושר’, על נושאים כגון הובלת שינויים, שלטון מרכזי, שלטון מקומי, יזמות חברתית, מנהיגות נשית. אתם מוזמנים לעיין בהרצאות שלי, במאמרים עם שותפים, כמו זה שפרסמתי לא מזמן עם אופיר פז פינס – דרושה מנהיגות פורצת דרך לשלום.

הספקתי גם להיפרד מהמכון למנהיגות וממשל בג’וינט. פרידה שהייתה מלווה בהתרגשות רבה, אצלי וגם אצל הצוות, שטרח והכין לי הפתעה – סרטון מקסים ומצחיק עלי – דרך העיניים שלהם. מביך ומחמיא.

מנהיגות ואושר - סרטון פרידה מד"ר מיכל חמו לוטם

הצוות הנפלא הזה ממשיך לעבוד ולקדם את החזון הלאה אחרי לכתי.

“ומה את עושה היום?” שואלים אותי רבים…

אני משתהה בתשובה. ואז עונה “חושבת”. זו באמת הפעם הראשונה לאחר 30 שנה שלי כרופאת ילדים, כמייסדת ארגון בטרם לבטיחות ילדים, וכמקימת המכון למנהיגות וממשל, שאני יכולה לעצור, לחשוב, ולבחור לעצמי את הדברים הבאים.

איזו זכות גדולה נפלה בחלקי!

ומעבר לכך אני מרצה בפורומים שונים בנושאים הקשורים לניהול והובלת שינויים, ובעיקר מנהיגות אושר, ועסוקה בלהעיר את התשוקה לעשיית טוב ושינוי באנשים מן השורה, כדי להוביל שינוי חברתי בישראל.

לסיכום –

אשמח לשמוע מכם ועליכם, וכמובן שתכתבו לי מה אתם צריכים ורוצים עוד ללמוד, האם עצות ומאיזה סוג, האם סיפורי מקרים וחוויות אישיות? כך אוכל לכתוב עבורכם את מה שהכי חשוב לכם לקבל, לקרוא ולחוות.

שלכם ובשבילכם,

ד”ר מיכל חמו לוטם

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*