מנהלים - בונים, תומכים או תוקעים

מנהלים – האם אתם בונים, תומכים או תוקעים?

אם יש משהו שנחרת בזכרוני הם דבריו של ראש הממשלה במפגש שלו עם פורום המנכ”לים. זו היתה הפעם הראשונה שראש הממשלה פגש את 28 מנכ”לי משרדי הממשלה שמונו על ידי השרים בממשלה הנוכחית, ושטח מולם את מישנתו. המפגש כולו ארך חצי שעה, ראש הממשלה דיבר 15 דקות, במהלכן הוא חזר שלוש פעמים על אותו המסר: “תשקיעו פחות זמן לתקוע מקלות בגלגלים האחד של השני, ויותר זמן בלקדם דברים”.

שימו לב – יש לו 15 דקות והוא בוחר לחזור 3 פעמים על אותו המסר בניסוחים שונים – לא מקרי.

חשבתי לעצמי מה אני לומדת?

שחברי הממשלה עסוקים זמן רב מדי בתקיעת מקלות בגלגלים של תהליכים נחוצים, ופחות מדי בהנעת יוזמות לטובת הציבור.

ומה אנחנו יכולים ללמוד מכך על מנהלים?

שישנם שלושה טיפוסי בני אדם, וכמובן גם מנהלים:

1. מנהלים מובילים: מעלים רעיונות, מקדמים אותם, יוזמים תוכניות חדשות, מקימים מחלקות חדשות ואפילו ארגונים. הם יזמים פורצי דרך, בעלי חזון, תשוקה לשנות ולעשות טוב, הקיצר – מנהיגים.

2. מנהלים תומכים: מנהלים שיודעים לזהות רעיון טוב, לבחון אותו מכל צדדיו, לנתח סיכונים מול סיכויים, ולתמוך ברעיונות טובים של עצמם או של המובילים, ולקדם אותם לאחר שהשתכנעו לעומק בנכונותם.

3. מנהלים תוקעים: עסוקים בצבירת כח וסמכויות, כוחם בבלימת רעיונות, והם נהנים מהיכולת להגיד “לא”, זה מקור כוחם. זכרו כי קל הרבה יותר להגיד “לא” מאשר להוביל רעיון חדש ולקחת סיכון.

בכל אחד מאתנו יש תמהיל של שלוש הדמויות הללו. “שלושה סוגים של בני אדם יש בעולם: אלה שגורמים לדברים להתרחש, אלה שמתבוננים במה שמתרחש, ואלה שתוהים מה התרחש.” אומרת הסופרת סוזן פוליס שוץ.

נסו לזהות – מה התמהיל שלכם?

 


אולי יעניין אתכם לקרוא גם על:

ההרצאה שלי על מנהיגות – מובילים שינוי

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*