על דמיון מנהיגות ואיכות חיים

הדימיון הוא השריר החשוב ביותר במוח האנושי

תביטו על פיסלו של “דוד” או על הארי פוטר – הדימיון הוא הבסיס לעבודתם של אומנים ויוצרים וגם שלכם ברגע זה כשאתם מדמיינים את הפסל או מעלים בעיני רוחכם את הסצנה החביבה עליכם מהספר/הסרט.

הדמיון, נחלתם  של ילדים ואומנים, הוא “שריר” חשוב הנוטה להתנוון עם הגיל

לכן הוא דורש אימון ככל שאנו מתבגרים. אנשים מניחים בטעות שדימיון הוא ילדותי, לעיתים קרובות מידי הוא UNDER –RATED, ואף נושא לצחוק וגיחוך. זו טעות! מחוזות הדימיון לוקחים אותנו למקומות רחוקים ומופלאים.

אינשטיין לימד אותנו עד כמה הדמיון חשוב בעבודתם של מדענים

הוא אמר ש’הדימיון חשוב יותר מידע’, וגם ש’חשיבה לוגית תוביל אותך מנקודה א’ לנקודה ב’, הדמיון יוביל אותך לכל מקום’.

אין סוף מאמרים וסדנאות על חדשנות מלמדים אותנו כי הדימיון הוא מרכיב  קריטי במלאכת הניהול. אני אוסיף כי הדמיון קריטי בעוד שני מימדים:

הדמיון חיוני לאיכות החיים והשמחה של כל אחד מאיתנו

היכולת ליצור, להמציא להתנסות, הסקרנות שבבסיס הדמיון והלמידה מאפשרים לנו להפליג על כנפי רעיונות, וגורמים הנאה רבה. בנוסף דימיון הוא חלק מהיכולת לתקווה, אופטימיות, וחשיבה חיובית, המאפשרת לאנשים לעבור רגעים קשים מחד, וליצור עולמות חדשים מאידך. לא סתם התפתחו במזרח ובמערב הטכניקות של דימיון מודרך ו NLP.

הדמיון קריטי במעשה המנהיגות

חשיבת עתיד, ועיצוב ההווה מתוך ואל העתיד הרצוי דורשת דימיון רב. בעיקר כשהמציאות נראית כמבוי סתום. דווקא אנשים מנוסים בעמדות הנהגה מנסים פעמים רבות מידי לעבוד רק בכלים של חשיבה לוגית, ולכן יגיעו רק לנקודה ב, ולא יצליחו להוביל לשינוי לפרדיגמות חדשות ולמחוזות החדשים הנדרשים לישראל ולעולם כולו ….

ולכל מי שמחזיק יותר מידי מחשיבה לוגית ורציונלית של ההמיספרה השמאלית  – נקנח שוב באיינשטיין שאמר: ” מציאות היא אשליה בלבד, אך אחת תמידית….”,

שתהיה לכולנו שנה של דמיון יוצר….

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*