ארגונים 3.0

השבוע נתתי הרצאה משולבת מיקרו סדנה, למנכ”ל וחברי ההנהלה של בנק ישראלי. הנושא – ארגונים 3.0, המטרה לסייע להם להכין את הבנק לעולם הממהר. מיקרו סדנה משמעה שבאמצע ההרצאה עצרתי לתת למשתתפים כלי להערכת המוכנות של הבנק לעולם החדש. הפעם עשיתי ניסוי שכלל פאנץ’, כיוון שאפשרתי להם להשפיע דרמטית על הכלי. הם יכלו להשפיע עליו […]

שני הכלים של גוגל – לאבחון צוותים ומנהיגים

שני כלים פשוטים של גוגל מסייעים לחברה בהערכת צוותים ובאיתור יכולות מנהיגות בארגון: חמישה פרמטרים להערכת צוות, ן-11 שאלות לאבחון איכות הניהול

האם המודל העסקי שלכם מתאים למהפכה התעשייתית הרביעית?

האם המודל העסקי שלכם מתאים למהפכה התעשייתית הרביעית? עשרה צעדים (את העשירי צריך להתחיל אתמול) על מנת להמשיך להוביל בעולם החדש, מאמר מהפורום הכלכלי העולמי

הקשבה- אתגר גדול, מיומנות הכרחית

השיפוצים בבית חולים גדול הם חלק מהיומיום. הופתעתי לראות שפרופ’ מרדכי (מוט’קה) שני, חתן פרס ישראל ונשיא קרן המחקרים, אחד משני האנשים שבראש הפירמידה במרכז הרפואי שיבא (בית החולים היחיד בישראל שהובל שנים ארוכות על ידי שניים – מנהל בית החולים ונשיא קרן המחקרים) – עובד ישירות מול איש השיפוצים במוסד. מאוחר יותר הבנתי ששני, […]

שלבי התפתחות צוות לפי ברוס טוקמן והקונפליקטים העולים בהם

“חבל שלא נהגת לפי המאמרים שלך”, ההודעה ריצדה על צג הנייד שלי בדיוק בעודי נכנסת בריצה לשדה התעופה בן גוריון, כמעט מאחרת טיסת עבודה. השולחת היתה מנהלת שעבדה תחתי, ומחתה על החלטה ניהולית שקיבלתי בצוות שאך הוקם. התעלמתי מן ההודעה, חבל היה לי לבזבז אנרגיה יקרה בעיתוי של נסיעה כה קריטית, אבל מסר כזה אינו […]

שיחת חריגה- מה לעשות כשעובד חוצה את הגבול?

בתום שיחה טלפונית עם מנהל צעיר, חצי שנייה לפני שהנחתי את שפורפרת הטלפון (היו אז עדין טלפוני לחצנים) שמעתי אותו זורק בעברו השני של הקו משפט המזלזל בי. לא ידעתי דבר על שלבי התפתחות צוות, על גדילה מואצת של ארגונים, וודאי לא על התנגדויות למנהלים. לכן נדהמתי, ובעיקר נפגעתי. הייתי צריכה ללמוד בפעם הראשונה איך […]

קשה כשאול קנאה

ביום צוות ארגוני, בזמן משחק סימולציה בין קבוצות, גיליתי שקיימת קנאה עזה בין מנהלת בכירה אחת למנהל בכיר אחר, שניהם חברי הנהלה מקבילים. הקנאה היתה נעוצה בתחושתה שהמנהל זוכה להערכה רבה בגלל שהוא יוצר הכנסות לארגון. כל הארגון צפה בהצגה שהיא המחיזה בה לגלגה על אותו מנהל, ועל התרבות הארגונית שנתפסה על ידה כהאדרתו הבלתי […]

קונפליקטים ומתחים- מתי הם חלק מצוות בריא ומתי יש לטפל?

“חבל שלא נהגת לפי המאמרים שלך”, ההודעה ריצדה על צג הנייד שלי בדיוק בעודי נכנסת בריצה לשדה התעופה בן גוריון, כמעט מאחרת טיסת עבודה. השולחת היתה מנהלת שעבדה תחתי, ומחתה על החלטה ניהולית שקיבלתי בצוות יחסית צעיר. הזכרתי לעצמי שזה טבעי, הרי בספרי אני כותבת שקונפליקטים הם חלק מובנה בעבודת צוותים, אך מחלות קשות דורשות […]

ניווט במורכבות – מיומנות חובה למנהלי העולם החדש

ניווט במורכבות היא מיומנות חובה למנהלים, ובעצם לכל בני האדם בעולם הממהר, אפשר לרכוש אותה על ידי סיגול מיומנויות שונות, ולכולנו יש בסיס לא רע להצליח

מנהיגות משרתת – אחד מתשעת העקרונות להובלה בעולם ממהר

בניהול הישן תפקיד המנהל לשלוט בכפופים לו, בעולם הממהר תפקידו לשרת אותם. דבר המעקר לחלוטין את הכוח ומשאיר רק עוצמות.המנהיג הטוב ביותר הוא לפני הכול – משרת…