להוביל שינוי נדרשת בעיקר מנהיגות, ומעט ניהול. אז תשקיעו בעצמכם כמנהלים וכמנהיגים, ופתחו אופטימיות ריאלית והכרחית. 10 הרהורים לטובת אנשים המובילים שינוי, ולמי שבדרך'>

להוביל שינוי – פינת הגאון

1. תשקיעו בעצמכם, שני שליש מנהיגות ושליש ניהול: ג’ו קוטר הבין שכדי להוביל שינוי נדרשת בעיקר מנהיגות, ומיעוט  חשוב של ניהול. אז תשקיעו בעצמכם כמנהלים וכמנהיגים. אופטימיות ריאלית הכרחית.

2. תשקיעו בקבוצה מובילה: כדי להוביל שינוי מערכתי נדרשת קבוצה מובילה. תיבנו ותעצבו אותה בהתאם לשינוי, ותשקיעו בה, מנהיגות משתפת היא תנאי הכרחי.

3. להוביל שינוי זו קודם כל דוגמה אישית: “תהיו אתם השינוי שאתם רוצים ליצור בעולם” (גנדי), מי שלא מישתנה בעצמו וגם מדגים את זה – לא ישנה דבר….

4. תגבשו חזון, אסטרטגיה, וגם יעדים ברורים ומדידים: העונים בבהירות לשאלה “איך נדע שהצלחנו”. בשינוי מערכתי כל המובילים של המגזרים והארגונים צריכים להיות שותפים, ולכן גם חלק מתהליך קונצנזוס שיביא ליצירת כל השלושה: חזון אסטרטגיה ובהירות לגבי מבחן התוצאה.

5. תתאמנו על עיצוב וחשיבת עתיד: להוביל שינוי זה תהליך מורכב ומשולב, דורש חשיבת עתיד ועיצוב מתוך שרירי הדמיון, בצד תכנון קפדני מבוסס ראיות.

6. תייצרו הצלחות אמיתיות: פירות נמוכים ודלק ואנרגיה להמשך, ותדביקו את ההצלחות לשותפים. אתם המנוע והמרחב המאפשר, אך לא מרכז התמונה.

7. להוביל שינוי זה מרתון של 7-10 שנים: האם אתם מוכנים להתמיד וערוכים למרתון?

8. להוביל שינוי זה ללמוד ולהסתכן: האם אתם מוכנים ללמוד כל החיים? האם אתם ערוכים להסתכן?יש בזה משהו נרכש ומשהו מולד. נרכש: הלימוד המתמיד הנדרש ממובילי שינוי, וכולל מעבר לידע רכישת מיומנויות. לדוגמה רכישת המיומנות של התיחסות להתנגדויות כאל כלי עבודה, זה לימוד אפשרי. מולד: אומץ ויכולת עמידה בלחצים הם מתת אל: קשה לפתח אותם.

9. להוביל שינוי ולהישאר בחיים: דורש שתאהבו את עצמכם ותטפלו בעצמכם ובמשפחתכם תחילה. וורקוהולים הישמרו, זה ממכר! דאגו ל’תחזוקת האושר’ שלכם, אחרת תשרפו את הפתיל של עצמכם או תאבדו את בסיס הכח הפנימי והמשפחתי שלכם.

10 מנהיגות רוחנית: דורשת אימון של שנים, תתחילו בלהיות מנהיגים משתפים, תמשיכו בניווט במורכבות, תכירו את הסודות של מנהיגים מעצבי מציאות, ואז בואו ונלמד את השלב הבא יחד….

להוביל שינוי – פינת העצות למתחילים

תודה לכל מי שעזר: ניר שריג, מתי ניר פרימק, דורית לוי טילר, עפרה פלמר גרנות, הילה מעוז שפיצר אלכס אוביל, וכמובן לאבי היקר – אברהם חמו, שהתודות אליו הן כמובן גם על מי שאני…. עוד כללי זהב, דוגמאות והמלצות יתקבלו בברכה. אל המאמר, להוביל שינוי מערכתי ורחב היקף, ואל תקציר ספרו של ג’ון קוטר “להוביל לשינוי”

להרצאה שלי על מנהיגות – מובילים שינוי

 

הרצאה - מובילים שינוי

להוביל שינוי – לאן אתם מובילים?

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*